30-9-2017 - Reisverslag uit Lelystad, Nederland van Corwin meel - WaarBenJij.nu 30-9-2017 - Reisverslag uit Lelystad, Nederland van Corwin meel - WaarBenJij.nu

30-9-2017

Door: Corwin van meel

Blijf op de hoogte en volg Corwin

30 September 2017 | Nederland, Lelystad

Het was deze week heel druk op de boerderij met Landwerk daarom heb ik deze week minder kunnen schrijven omdat het we lange dagen gemaakt hebben. Maandag ben ik vroeg begonnen met maisland lostrekken om de sporen die er gereden waren los te trekken als het zou regenen dat het water weg kon lopen. na de koffie heb ik voor het eerst uien mogen rijden dit had ik nog nooit eerder gedaan, het was wel even wennen maar na 2 vrachte ging het vanzelf er lag ongeveer 80 ton uien per ha. de uien loste we in een stortbak, de uien gingen daarna via een lopende band de vrachtwagen op en werden gelijk naar een fabriek in zeeland de uien waren voor consumtie. toen ik daarna klaar was met uien rijden gingen we nog gras rijden ik heb toen die avond op de shovel gezeten. dinsdag en woensdag hebben we ook nog gras gereden in totaal was het 40 bunder maar het gras kwam uit Lelystad en op 1 vracht reden ze bijna een uur en er stond een flinke snee gras op waardoor het langer duurde, savonds hebben we de kuil nog ondergedekt. deze woensdag hebben we ook nog tussendoor 5 bunder mais gehakseld deze mais stond op een nat stukje van het perceel dit was nu pas opgedroogd daarom kon het nu pas gehakseld worden. woensdag avond zijn we nog begonnen met maisland lostrekken en het maisland ploegen, ik was rond 12 uur naar bed gegaan toen heeft Berend nog 1,5 uur geploegd en ik ben toen sochtends om 4,45 weer begonnen met ploegen omdat ze slecht weer beloofde en nog gras moesten zaaien moest er nog veel gebeuren, we moesten in totaal 8 bunder ploegen, toen ik om 10 uur die ochtend klaar was begon het al flink met regenen waardoor we niet konden zaaien, toen hadden we de maiskuil nog verder ondergedekt en banden op de graskuil gelegd dit hebben we met 4 man gedaan dus dan schiet het wel op. vrijdag was het weer al iets beter toen hebben we op 2 andere percelen nog groenbemester gezaaid, we hebben toen zaairoge gezaaid dit gaan ze volgend jaar omdoen om er mais op te zaaien

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Lelystad

Corwin

Actief sinds 24 Aug. 2017
Verslag gelezen: 751
Totaal aantal bezoekers 4209

Voorgaande reizen:

24 Augustus 2017 - 31 December 2017

Mijn eerste reis

Landen bezocht: