mijn eerste week op stage - Reisverslag uit Lelystad, Nederland van Corwin meel - WaarBenJij.nu mijn eerste week op stage - Reisverslag uit Lelystad, Nederland van Corwin meel - WaarBenJij.nu

mijn eerste week op stage

Door: Corwin van meel

Blijf op de hoogte en volg Corwin

03 September 2017 | Nederland, Lelystad

Mijn eerste week op stage zit er al weer op wat gaat de tijd toch snel, ik heb al veel werkzaamheden mogen doen en ik heb al een beeld gehad hoe het op dit bedrijf de gang van zaken is. iedere ochtend begin ik om half 8 en soms om half 5 ( als ik sochtends mee mag melken) ze hebben 2 vaste melkers de smorgens melken maar meestal melk ik smiddags mee. als ik om half 8 aankom mag ik beginnen met de kalfjes drinken geven en alles schoonmaken ook help ik dan nog even in de melkstal mee met schoonmaken en de melkstellen op reinigen te zetten. als er een kalfje geboren wordt gaat die eerst in een 1 ling box zo kunnen ze het kalf goed in de gaten houden en zo nodig ingrijpen na 3 weken gaan ze in een groepshok van 8 kalfjes als ze 3 maanden oud zijn gaan ze naar een andere locatie van het bedrijf daar blijven ze tot 4 weken voor het afkalven dan gaan ze weer terug naar het bedrijf waar de koeien gemolken worden.
Berend verhuurd ook nog grond aan akkerbouwers zoals: tulpen, aardappels en uien van de week hebben ze aardappels gerooid en op die plek hebben we nu gras gezaaid dit was in totaal 30 bunder dus we hebben een paar lange dagen achter de rug de planning is dat er deze week ook nog gemaaid wordt dat is ongeveer 90 a 100 bunder gras, hiervan heeft die 40 ha gras verkocht aan de buurman die maakt er pakken van en voert ze aan de geiten. hij wil zondag maaien en dinsdag alles inkuilen dit doet die allemaal zelf.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Lelystad

Corwin

Actief sinds 24 Aug. 2017
Verslag gelezen: 59
Totaal aantal bezoekers 4203

Voorgaande reizen:

24 Augustus 2017 - 31 December 2017

Mijn eerste reis

Landen bezocht: