20-9-17 - Reisverslag uit Lelystad, Nederland van Corwin meel - WaarBenJij.nu 20-9-17 - Reisverslag uit Lelystad, Nederland van Corwin meel - WaarBenJij.nu

20-9-17

Door: Corwin van meel

Blijf op de hoogte en volg Corwin

20 September 2017 | Nederland, Lelystad

Het land was eigenlijk te nat met maishakselen er zijn verschillende sporen in het land gereden deze zijn dezelfde avond nog losgetrokken omdat die de komende dagen nog wat regen beloofde. we hebben vrijdag en zaterdag avond wortelprut over de maiskuilen gereden dit is het restproduct bij het maken van wortelsap, zondag zijn de kuilen verder ondergedekt met plastic en maandag hebben we banden om de kuil gelegd dit was nog een flinke klus maar we waren met 4 man dus dan schiet dat nogal snel op. verder heb ik de werft daarna nog helemaal schoon geschoven met alle mais en wortelprut wat er gemorst is. dinsdag hebben we met een klein giant shovel het strohok van de koeien waar iets mee is onder zit een laag zand en daarboven stro de laag zand hebben we laten zitten en wat nieuw overheen gedaan dit houd het water goed door waardoor het stro niet snel soppig wordt. iedere dag halen we voor een dag mais op op 1 van de andere bedrijven dit is 15 minuten rijden. komende week staat nog gepland dat we nog voor iemand ruim 100 ha mogen gaan schudden met 2 man en dat ze nog 2 dagen komen klauwbekappen ook het weer wordt de komende week beter