18-9-17 - Reisverslag uit Lelystad, Nederland van Corwin meel - WaarBenJij.nu 18-9-17 - Reisverslag uit Lelystad, Nederland van Corwin meel - WaarBenJij.nu

18-9-17

Door: Corwin van meel

Blijf op de hoogte en volg Corwin

18 September 2017 | Nederland, Lelystad

We hebben deze week heel veel nat dus we hebben woensdag, van de 24 pinken 12 opgehaald deze deden mee aan de wei proeven dan lopen de pinken in verschillende weilanden om te meten wat de fosfaat uitstoot is, maar omdat het zo nat was en ze liepen het land kapot daarom hebben we de helft naar huis gehaald om de schade te beperken. Toen die woensdag stormde het ook heel hard en het regende flink, Hierdoor is van de 28 Ha 14 ha omgewaaid en afgeknakt deze mais moest zo snel mogelijk in de kuil om het niet te laten beschimmelen. Daarom is er gekozen om vrijdag en zaterdag deze 14 bunder te hakselen. achter huis hadden ze ook uien staan hier zou ongeveer 120 ton uien vanaf komen per ha hiervan was een stukje weggedreven door de hoeveelheid regen wat er afgelopen dagen gevallen was, daarom hebben we vrijdagochtend gleuven gegraven om het water eraf te laten lopen. vrijdag avond en zondag hebben we over de kuil wortelprut gereden deze drukt de kuil aan en maakt de kuil lucht licht waardoor het minder snel schimmelt. ze hebben met 2 hakselaars gehakseld omdat ze zo langzaam moesten rijden om de mais goed te kunnen hakselen en anders te lang zou duren om alles in de kuil te krijgen